poniedziałek, 29 czerwca 2015

Kiedy wyeliminujesz wszystko to, co niemożliwe, cokolwiek zostanie, nawet jeśli wyda się nieprawdopodobne, będzie prawdziwe. Czyli recenzja "Wieży milczenia"

Źródło: esensja.stopklatka.pl

Autor: Remigiusz Mróz
Tytuł: Wieża milczenia
Wydawnictwo: Damidos
Data wydania: marzec 2013
Kategoria: thriller, kryminał

Dziś mam okazję przedstawić Wam książkę, jaką debiutował Remigiusz Mróz, teraz znany m.in. z „Parabellum” czy „Kasacji”. Remigiusz Mróz ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz jest doktorantem na tejże uczelni. W jego dorobku literackim znajdują się cztery wydane powieści i szereg artykułów naukowych z dziedziny prawa. Tworzy prozę różnych gatunków, ponad dwadzieścia nieopublikowanych dotychczas pozycji oscyluje wokół historii, thrillera, sensacji, kryminału czy też SF i horroru.



Opis wydawcy:

Młoda kobieta ginie na osnutych mrokiem ulicach Lansing w stanie Michigan. Niezwykle skrupulatny zabójca nie pozostawia po sobie żadnych śladów. Detektyw Evelyn Thomsen oraz Scott Winton, osobliwy wykładowca wyrzucony z Yale, prowadzą równoległe śledztwa, lecz nie udaje im się ustalić żadnego motywu zbrodni. Gdy seryjny morderca odbiera życie kolejnym osobom, dobierając ofiary wedle jedynie sobie znanego klucza i wykorzystując cały arsenał narzędzi, nikt nie może trafić na jego trop. Kiedy cały kraj ogarnia panika, Scott Winton odkrywa poszlakę, która prowadzi na drugi koniec świata i pozwala powiązać ze sobą wszystkie morderstwa”.

Zacznijmy może od samej okładki. O ile postać kobiety na niej umieszczonej przypadła mi do gustu, to postać mordercy mnie trochę rozczarowała. Ponadto nie do końca zrozumiałam przesłanie samego tytułu książki. Czemu akurat „Wieża milczenia”? Całą lekturę się nad tym zastanawiałam i szukałam jakichkolwiek wskazówek, ale nic mi się specjalnie nie rzuciło w oczy. Chociaż na miejscu autora akcję umieściłabym w Polsce i nie poruszałabym tematu religii, a jeśli już to nie w tak przytłaczający sposób. Podczas lektury gubiłam się z powodu nadmiaru informacji. Mimo tych kilku niedociągnięć książkę czytało się dość przyjemnie i szybko. Biorąc pod uwagę fakt, że to debiut, można na to przymknąć oko, zwłaszcza że każda kolejna książka autora jest coraz lepsza. Osoby, które miały przyjemność najpierw poznać Chyłkę, zauważą, że przed jej powstaniem debiutowała równie interesująca detektyw Evelyn Thomsen, której nie da się nie lubić. Czyżby autor miał słabość do kobiet o ciętym jak brzytwa języku?

Podsumowując, polecam tę książkę wszystkim fanom Mroza, i nie tylko. Książkę czyta się szybko, lekko i przyjemnie. Z tego, co wiem, książka nie będzie mieć kontynuacja, przynajmniej na razie. W związku z tym, że czytałam kolejne książki tego autora, ciężko mi ocenić jego debiut. Wiem, że Remigiusz Mróz pisze coraz lepiej i coraz wyżej podnosi sobie poprzeczkę.



12 komentarzy:

  1. Fanką Mroza jestem, więc biorę ;D
    Gdzie ją można dostać, w ogóle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. między innymi na empiku http://www.empik.com/wieza-milczenia-mroz-remigiusz,p1066289824,ksiazka-p :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię thrillery, ale tu fabuła podpada mi bardziej pod kryminał, więc podziękuję. I nie podoba mi się to, że akcja dzieje się za granicą, nie cierpię, gdy polscy autorzy się do tego uciekają. Ale poza tym jestem zainteresowana twórczością tego pana, bo faktycznie o Parabellum słyszłama i o Kasacji tez :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też jestem fanką także stwierdziłam iż wypada zapoznać się z tą pozycją

      Usuń
  3. nie znam autora ale klimaty powieściowe bardzo moje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu czytałam ''Kasację'' Mroza i byłam zachwycona, dlatego też z przyjemnością sięgnę po ''Wieżę milczenia''. Mam nadzieję, że również mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. I właśnie od tej książki rozpoczęła się moja przygoda z twórczością Mroza. Rewelacyjna książka, polecam, wciąga!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja, pozdrawiam i zapraszam do mn :D
    window-on-the-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. już od dawna mam smaczek na książki tegoż autora, ale jakoś nam nigdy nie po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. czytałam inną książkę autora i jakoś nie przemawia do mnie jego twórczość.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka w moim klimacie :) Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam i bardzo mi się podobała :) Uważam, że to jedna z lepszych książek, jakie dotąd przeczytałam. Nie wszystkim się podobało, ale ja jestem absolutnie na tak! :)

    OdpowiedzUsuń